REKLAMA DŹWIGNIĄ HANDLU
“Reklama dźwignią handlu” – kto z nas nie zna tego hasła?
Hasło stare jak świat, a jeśli nie jak świat, to przynajmniej stare jak sam handel.
Nie będę się jednak rozwodził nad historią handlu, bo nie o tym ma być ten wpis.
Handel to biznes, niezależnie od tego, czy sprzedajesz jakieś towary, czy usługi.
Już od wieków jasnym jest, że dobra reklama napędza klientów i generuje zyski dla firmy.
Kiedyś polecenie od kogoś, kto kupił coś od Ciebie, lub skorzystał z jakiejś usługi,
później ulotki, plakaty, prasa, słupy ogłoszeniowe, radio, telewizja, i… internet!
NIEŚMIAŁE POCZĄTKI
Jeszcze dwie dekady temu, gdy internet w Polsce dopiero raczkował,
pewnie niewielu speców od marketingu i reklamy mogło przypuszczać jak bardzo
to medium pchnie branżę reklamową w nowe miejsca i da nowe możliwości.
Zupełnie bez ograniczeń. Globalnie.
Wszyscy właściciele firm, którzy odważyli się już wtedy, na początku, zainwestować
w to, by być obecnymi, w dopiero co raczkującej sieci, zrobili z pewnością dobry ruch.
Przez te dwadzieścia prawie już lat bardzo mocno – nie tylko w Polsce, ale i na świecie
rozwinęła się całkiem nowa dziedzina branży reklamowej, zwana ogólnie e-marketingiem.
Dzięki temu, także i ja mam pracę.
NAPRAWDĘ WIELE ZA CAŁKIEM NIEWIELE
Kiedyś chcąc trafić do szerokiej grupy odbiorców przed TV, trzeba było zainwestować sporą sumę pieniędzy,
więc niewielu mogło sobie na to pozwolić. Z resztą tak jest do dzisiaj – cena reklamy w telewizji, czy radio,
to nadal kosmos i tylko duże przedsiębiorstwa mogą sobie na nią pozwolić.
Całe szczęście – jest internet.
Zupełnie bez ograniczeń. Globalnie.
Internet jest dzisiaj w prawie każdym polskim domu.
E-marketing naprawdę bardzo mocno idzie do przodu i warto inwestować w reklamę w sieci.
Warto także zakładać profile firmowe na różnych portalach społecznościowych np. Facebook, czy Instagram.
W ten sposób można trafić do ludzi zupełnie przypadkowych, którzy z pozoru nie szukali naszych usług.
To ma naprawdę sens. W ten sposób pokazujemy się ludziom. Zapadamy w pamięć.
Może ktoś, kto nas zobaczy, nie potrzebuje konkretnie teraz naszych usług, ale może w przyszłości
będzie potrzebował. On, lub ktoś z jego znajomych.
W ten sposób budujemy swoją markę.
TY TEŻ MOŻESZ UGRYŹĆ SWÓJ KAWAŁEK TORTU
Dzisiaj szafka narzędziowa specjalisty od reklamy i marketingu jest naprawdę bardzo dobrze wyposażona.
Google, czy Facebook (do którego od pewnego czasu należy także Instagram), oraz inni potentaci internetowi
doskonale o tym wiedzą, że reklama u nich, to dla Klienta maszynka do zarabiania pieniędzy.
Odpowiednio spersonalizowana reklama.
Mnie też irytuje to, że gdy szukam czegoś w sieci, to później wszędzie widzę podobne produkty w wyskakujących okienkach.
To nie jest robione nam na złość, ani dowód na to, że ktoś nas szpieguje.
Za tym stoją ludzie. Odpowiedni ludzie, którzy tak potrafią spersonalizować reklamy, że trafiają one właśnie do nas.
I w przeciwieństwie do reklamy w telewizji, radio, czy nawet w prasie – reklama w internecie wcale nie musi kosztować dużo.
A ma naprawdę ogromny zasięg i dobrze skonfigurowana kampania może generować spore zyski.
Dziś o wiele łatwiej dotrzeć do nowych Klientów, nawet początkującym firmom.
Dzięki internetowi.
Internet zmienił świat reklamy w zupełnie nowe, skuteczne narzędzie, żeby Twój biznes rozkwitał.
Możesz myśleć, że teraz jest przesyt atakujących zewsząd reklam z podobnymi produktami do Twoich.
Mylisz się. Twój produkt jest wyjątkowy, bo jest Twój.
Pomyśl o tym jak chciałbyś wykorzystać internet do tego, by Twój produkt, czy usługa trafiały do całkiem nowych Klientów.
ZDN Studio to nie tylko strony i sklepy internetowe.
ZDN Studio to nie tylko Google Ads.
ZDN Studio to przede wszystkim ludzie, tacy jak Wy.
ZDN Studio to agencja marketingowa, a więc reklama – to także i my.
Pozdrawiam Paweł Niczke